Semakan Keputusan BR1M 2.0

Semakan Keputusan BR1M 2.0


Berikut adalah cara semakan keputusan BR1M 2.0.

Tarikh bayaran BR1M akan dilaksanakan mulai bulan Februari 2013. 

Oleh itu, ketua isi rumah yang tercicir dari senarai penerima BR1M yang lalu atau belum pernah memohon masih berpeluang berbuat demikian. 

Kerajaan menggalakkan lebih ramai individu bujang memohon untuk mendapatkan BR1M 2.0
Pendaftaran BRIM 2.0 akan terus dibuka sehingga satu tarikh yang akan diumumkan kelak 

Bagi yang dah memohon, anda boleh semak status permohonan BR1M 2.0 dengan cara menelefon talian hotline 1-800-222-5001-300-88-3010 mulai 11 Februari 2013 ini. 

Talian hotline tersebut akan beroperasi dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari bekerja

Pertanyaan melalui email ke belanjawan2012@treasury.gov.my
atau
emailkan NO IC anda ke  br1m2@treasury.gov.my

http://hakaluka.blogspot.com/2014/02/Muslim-Niaga22.html
Update / terkini 06/02/2013


•   Isi rumah yang layak (RM500):
       (i)       Warganegara Malaysia; 
       (ii)      Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.
                  > Berkahwin;
                  > Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah;
                  > Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang sama).
       (iii)     Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas, lahir pada tahun 1953 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah. 

  •   Individu yang layak (RM250):
       (i)       Warganegara Malaysia; 
       (ii)      Bujang (termasuk Balu / Janda / Duda) yang tiada tanggungan, berumur 21 tahun dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah.

  •   Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia.
  •   Hanya pemohon yang berjaya sahaja layak menuntut bayaran.


Pemohon yang tidak berjaya masih boleh membuat rayuan .Dapatkan BORANG RAYUAN INI





{ 58 comments.. read them below or add one }

titan titan 2/1/13 5:33 PM
haha..sila telepon cepat ye.
C++ C++ 2/1/13 5:39 PM
Bhai HKLK...

Lu pon samer gak ngan gua... tak layak.. bukan pasai duit gaji besar... tapi pasai anti BN... hahaha
Amirez Amirez 3/1/13 11:51 PM
orang kasi kita terima. duit rakyat (kita) juga tu :)
AnonymousAnonymous 15/1/13 7:54 PM
Tel je ke?xde link yg bole semak ble dpt ke
AnonymousAnonymous 24/1/13 6:31 PM
xboleh semak dekat website ke?

ades.....mcm zaman batu jer nk semak by phone
Unknown Unknown 24/1/13 9:25 PM
apa boleh buat zaman batu, pun zaman batu la..mesti nk soal selidik sikit dalam phone kot..:)
AnonymousAnonymous 1/2/13 6:18 PM
dari rakyat untuk rakyat.. kena ambik, hahaha
AnonymousAnonymous 1/2/13 8:21 PM
Confirm talian bz....huhuhuhu
AnonymousAnonymous 1/2/13 9:24 PM
Dah org bgi kbas je leeeee...
ANTI ALJUBURI ANTI ALJUBURI 1/2/13 9:46 PM
Tak nak ambik sudah. Jgn kutuk BN la. Juburi kasi apa? Jubor kjat jantan muda boleh le. BODOH PIANG!!!!!!
ilul ilul 2/2/13 3:40 AM
ntahnya..wat tambah dosa je..x nk dok diam2

AnonymousAnonymous 2/2/13 8:53 AM
nanti dorang pos la ,jgn risau
AnonymousAnonymous 3/2/13 3:08 PM
ada gak macai yg x tau bezakan duit kerajaan Malaysia dgn duit BN, elok la jadi lembu sampai ke tua
AnonymousAnonymous 3/2/13 9:07 PM
Kalau pasal duit semuanya pelahap
Aifa JeliAifa Jeli 3/2/13 9:10 PM
Sepatutnya kerajaan cuma bagi BRIM 2.0 pada penyokong BN saja sebab penyokong PR dah dapat Bersih 2.0. Ha ha ha....
AnonymousAnonymous 4/2/13 9:48 AM
Patut kerajaan kutip cukai pada orangumno bn jerk, jgn pada orang Pembangkang... harga kereta persona orang BN RM 52 ribu, harga kereta persona orang Pembangkang RM28 ribu... baru org pembangkang xleh amik duit juga...hahahaa
clock work jingga clock work jingga 5/2/13 3:52 AM
Rezeki jgn d tolk bongok.. Ko nk tunggu anuar bgi plk ke.. ko nk cium kentut die pn xdpt agknye.. Hahaha
clock work jingga clock work jingga 5/2/13 3:54 AM
This comment has been removed by the author.
clock work jingga clock work jingga 5/2/13 4:04 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
clock work jingga clock work jingga 5/2/13 4:04 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
supermuslim supermuslim 5/2/13 8:20 AM
Munkin dua tiga hari dapat la tu...harap sabar ye.."""""""""
AnonymousAnonymous 5/2/13 11:47 AM
Bersyukurlah dengan rezki kurniaan Allah..dpt dinikmati sehingga kini dlm negara yang aman..
AnonymousAnonymous 5/2/13 2:41 PM
xnk,bg den..den sapu jo..den xkiro sapo yg bagi..jnji dapt duit..haha..den bkn org sonang pon..
AnonymousAnonymous 5/2/13 5:10 PM
Naper yg dpt baucer bku x dpt sdgkn baucer bku bleh bli bku2 jer p brim ni bleh bli plbgai..
AnonymousAnonymous 5/2/13 10:18 PM
kalau dulu org terima bantuan malu.....bagi kat yg susah dulu...skang terbalik..pa2 hal pun amik jer...pangkah tepuk dada tanya iman....muwaha ha.....
AnonymousAnonymous 6/2/13 10:01 AM
boleh check on9 x br1m nie ?
AnonymousAnonymous 6/2/13 10:56 AM
dial 12 kali masuk skali..dial 10 kali masuk skali..dah enam kali masuk smua tak berangkat.,,yang jaga talian hotline ni diorang ni nak kerja ke tk mau kerja..kalau tak mau kerja baik bagi aku kerja je... %^$%^$%$#$!!!!
AnonymousAnonymous 6/2/13 11:33 AM
Dah dpt melalui pos semalam (5/2/13). Suruh amik kat SMK Puchong Jaya 'A'... tapi tarikh soh amik tu 4/1/13. Tarikh surat lak 10/1/13? confius la. Dah terlepas tarikh ke?
AnonymousAnonymous 6/2/13 11:38 AM
yang ko dail skang nie wat pe...kan terang2 tu tulis start 11 FEBRUARI 2013 baru boleh call.....janganla tunjuk KEBODOHAN tu sangat pada umum...hahaha
AnonymousAnonymous 6/2/13 2:39 PM
Betul,aku pun xdak keja ni
AnonymousAnonymous 6/2/13 3:07 PM
Anony 11.33, skrg ni kena hati2 pasal ada bbrapa org yg mengaku diaorg pegawai dr LHDN.kononnya nk memudahkan urusan BR1M dgn bwk borang terus ke rumah untuk memudahkan urusan. Pd yg percaya,akan isi
Borang trsebut dgn maklumat peribadi yg lengkap..PRU dh dkat..nnt tetiba kita dh jd ahli seumur hdup ssuatu parti. Jgn pelik kalau tetiba nama kita dlm senarai pengundi hantu. Mcm yg PKR buat dlm pemilihan calon PKR hari tu..tak pasal2 aku ni jd ahli PKR..
Unknown Unknown 6/2/13 6:14 PM
Hmm.. Memang xleh check online ke..? Kena tepon gak ker..? Yg jawab tu orang ke robot..? Ke pakai tekan-tekan ier..? Xleh jadi ni sebab beberapa orang yg aku kenal dah dapat.. Gaji aku kecik. Siap potong angkasa, laaaaggiii kecik.. Dapat duit brim ni, leh aku cat block moto aku.. Muahahahaha!
AnonymousAnonymous 7/2/13 7:41 AM
Orang yang tak reti nak bersyukur ni elok hantar duk kat Israel sebab bangsa ni sebangsa ngan rakyat malaysia yang tak reti berterima kasih.. Orang malaysia ni kebanyakkan orang Islam tapi masih berfikiran jahilliah.. Semua tak betul.. Apa yang kerajaan buat semua salah.. Bodoh..
P/S: Sedih dgn Melayu yang masih layu pemikirannya..
Pesara BuntuPesara Buntu 8/2/13 1:47 PM
surat BRIM lewat smpai iaitu 8/2/2013, ambik baucer pada 7/2/2013.. bagaimana saya nak selesaikan masalah ini sbb sudah terlepas tarikh..
AnonymousAnonymous 8/2/13 2:19 PM
Tanah Pusaka

Sungguh gemilang negeriku
Yang kupuja oh tanah Malaysia
Diseluruh dunia negaraku
Yang berdaulat negaraku

Aman makmur kaya-raya
Selama-lama hidup maju jaya
Oh tanah pusaka
Negaraku yang berdaulat dan merdeka

Tanah pusaka bertuah
Berbagai bangsa didalamnya
Hidup aman dan bersama
Bertekun kerja untuk Malaysia

Musuh melanggarku gempur
Sungguh rela kugugur kerana
Kau tanah pusaka
Biar putih tulang jangan putih mata
AnonymousAnonymous 8/2/13 7:10 PM
Nak tanyalah, bhgn ” Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia” tu, tahun lalu dah pernah dapat masa di poli dulu, skg ni dah habis pengajian di poli , adakah saya layak untuk memohon, konfius ni..harap sesiapa boleh bagi bantuan…tq
Uncle Dyn Uncle Dyn 8/2/13 8:04 PM
cepat2 la dpt br1m 2.0 ni. Bank asyik call suh bayar utang keta je ni. tertunggak 3bln ni
AnonymousAnonymous 8/2/13 9:29 PM
Aisey,gua da dpt surat komfemation da.leh kolek pade 5hb Selase arirtu.tapi surat lambat dpt,pade 7hb.still bleh dpt lagi kan gua?
Unknown Unknown 10/2/13 9:39 AM
bg yg tlps korg tnya lah kat pjbt daerah masing2.boleh ambik lg tu.
AnonymousAnonymous 11/2/13 5:52 PM
Betul tu. Untuk pengetahuan semua,tak kesahla apa pun parti politik kita tapi kami masih bayar cukai itu ini. So kenapa kami tak layak untuk dapat segala faedah yang korang dpt sedangkan apa yang korg bayar kami byar sama tanpa ada pengasingan.
AnonymousAnonymous 14/2/13 4:54 AM
tak dapat lagi lah.. atau permohonan aku di batalkan!!
AnonymousAnonymous 14/2/13 8:52 AM
Apele susah sgt nak dpt duit BR1M ni bukan banyak pun cuma RM500.00 je, tapi kecuh 1 Malaysia. Tahun lepas aku isi borang dan hantar sendiri kat pejabat Japrun, kena besesak-sesak dgn yg badan tegap, x dpt jugak. Thn ni aku isi borang online pulak, jawapannya x ada. Dah mintak tolong anak-anak dan kawan-kawan check, x naik pun nama. Klu nak kata aku bukan ahli U**O, siap ada kad ahli diberi lagi, dah jadi ahli sejak belia, Dulu, Kini dan Selamanya. Bila dah x bekerja tanpa pencen bulanan ni org lupakan kita, nak ngeteh pun x mampu, bila bekerja dulu klu duduk minum tu kita le bayar, tapi sekarang x de sape nak melawa (bukan ngonket, mengenangkan nasib)
abang joeabang joe 15/2/13 3:02 PM
Kan semua kena bayar cukai(macamlah bayak sangat..cer cek brp rakyat us kena cukai tengok)dan semua layak guna kemudahan yg kerajaan sediakan.Sama juga brim untuk semua tak kira parti.

Pada yg tak puas hati,hari mengundi nanti undilah parti yg korang rasa baguss sangat tu,tak sape marah.Yang bising2 kat sini pasal politik pasai apa?Akai ada?

AnonymousAnonymous 16/2/13 10:11 PM
MAMPOS BN MAMPOS BN MAMPOS BN...WOI PENCACAI TAIK NAJIB MEH SINI AKU NK SEKEH SORANG2.....
AnonymousAnonymous 18/2/13 11:49 AM
btoi..ko skong mana ko punya pasal la..yg ko nk mamposkan org tu psl ape?tak puas ape?ko mampos2 kn org tu lau ko xmintak dwet xpe jugak,ni klau ko mintak?adoyai..spe yg pncacai spe ni hina org lain!!rakyat sndri tak hormat dgn PM(perdana menteri)???
AnonymousAnonymous 18/2/13 11:53 AM
u all??untuk pngetahuan u all...br1m 2.0 telah diedarkn..bg wrga emas dan bujang melaui surat?
so..korang tgu je ok??sma2 kita tgu..
moga berjaya!!
Unknown Unknown 18/2/13 3:53 PM
Saya punya kawan sudah dapat tapi saya belum dapat pun ...