Perlukah Pengimbas Badan di Lapangan Terbang?

pengimbas badan
Setelah di "google translate" kan ,ayat-ayat agak berselerak la ckit..
Tapi nak fokuskan disini,walau pun nie berlaku di luar negara,tapi tak mustahil akan berlaku di negara kita kan.

Perlukah pengimbas nie??

Sebuah kumpulan privasi terkemuka mendesak mahkamah rayuan persekutuan untuk menghentikan program kerajaan memperkenalkan mesin pengimejan seluruh tubuh di lapangan terbang-lapangan terbang di seluruh negeri.

Keselamatan Pengangkutan Pentadbiran mula menggunakan 450 dari mereka pada bulan Mac untuk puluhan lapangan terbang kebangsaan.

"Cari suspicionless dari semua pelancong lapangan terbang di ini cara yang paling invasif melanggar standard kewajaran terkandung dalam Pindaan Keempat," kata Marc Rotenberg, pengarah eksekutif Electronic Privacy Information Center, Selasa. Beliau berkata peranti, bayaran $ 1 bilion, direka "untuk menyimpan dan merakam dan menghantar gambar tanpa penapis tubuh manusia telanjang. "

Kerajaan diharapkan untuk merespon bulan depan ke Mahkamah Rayuan AS untuk Daerah of Columbia Circuit.

Gambar ujian menunjukkan kepada wartawan di Logan International musim semi ini "menunjukkan garis kabur sukarelawan perempuan," laporan The Associated Press pada saat itu. "Tak satu pun dari pakaiannya terlihat, tidak pula alat kelaminnya, tetapi kontur luas dadanya dan pantat itu. Wajahnya juga kabur. "

Cabaran perlembagaan samping, EPIC juga tuduhan bahawa Jabatan Keselamatan Dalam Negeri, dalam melancarkan peranti, yang melanggar sejumlah dasar birokrasi yang memerlukan tinjauan umum, termasuk undang-undang Prosedur Pentadbiran.

Apa lagi, kumpulan mendakwa mesin, antara lain, yang melanggar Video persekutuan Voyeurisme Mencegah Act, yang melindungi menangkap gambar yang tidak tepat yang melanggar privasi seseorang.

Menteri Keselamatan Dalam Negeri Janet Napolitano mengatakan dalam sebuah pernyataan baru-baru ini bahawa gelaran adalah "meningkatkan kemampuan kita untuk mengesan dan mengganggu ancaman keganasan di seluruh bangsa."

Apa yang disebut "backscatter mesin," bagaimanapun, tidak dapat mengesan "bom jarahan" disebut di mana bahan letupan dimasukkan ke dalam tubuh.

Pelancong boleh memilih keluar untuk pergi melalui mesin pengimejan dan bukannya menjalani tepukan-down, termasuk daerah selangkangan.

{ 9 comments.. read them below or add one }

**nurul izzati** **nurul izzati** 19/12/10 8:26 PM
huh..ni da kira mengskodeng nih
Hakimi Reza Hakimi Reza 19/12/10 9:07 PM
tu diaa~~~nmpk abisss~~~~~~hohohoo
rekbing rekbing 19/12/10 9:18 PM
uhh..cmni ni ke imej pengimbas tu
uncle uncle 19/12/10 9:55 PM
kalau gini boleh jatuh saham jantan..boleh tau besar kecil panjang pendek hahaha
Lydia Miza Lydia Miza 19/12/10 10:00 PM
huhu..patutla senyum kambeng je mamat yg check LM tu..huwaaa
mr.curly mr.curly 20/12/10 9:04 AM
uihhh..kes naye bg org yg ade anu smpi 2..hikhik
AnonymousAnonymous 20/12/10 5:09 PM
waaaaaaaaaaaaaaaa ni mcm cite XXXray ni.....kihkihkih....tp sgt2 perlu la mesin imbasan ni...xkesahla cencored ke x.....demi keselamatan sume
AnonymousAnonymous 22/12/10 1:17 PM
xpraktikal lgsung..xmou2..=P