Ayah Siapa Paling Hitam

negro malaysia

Kononnya cerita ini berlaku di sebuah kampung di utara semenanjung Afrika yang di mana semua penduduknya berkulit hitam.Semakin hitam seseorang semakin dianggap terra (hebat) dan mulia.Pada suatu hari sepulangnya dari sekolah,ada tiga orang pelajaq yang mengagung-agungkan Pak(Ayah) depa sendiri la.

Pelajaq 1: Pak aku hitam sekali.Kelmarin hang tau Pak aku tolong aku buat sebuah kraftangan,tiba-tiba tangannya terluka dan keluaq lah darah hitam.

Pelajaq 2: Wah,itu tak terra (hebat) macam Pak aku la!Pak aku lagi terra.Kelmarin Pak aku jatuh dari atap rumah,tangannya patah dan boleh la nampak tulangnya berwarna hitam.Terra kan?

Pelajaq 3: Huh!!!itu semua tak terra la wei.Malam tadi lepaih makan hangpa tau semua keluarga aku dok ralit(asyik) tengok televisyen.Tiba-tiba pak aku kentut,lepaih saja dia kentut seluruh rumah aku jadi hitam; jadi gelap-gelita.Baru hangpa tau noooo

Pelajaq 1 & 2: Wah,terranya nya pak hang!!!!

Moral : Manusia mempunyai kekurangan & kelebihan masing-masing, usahlah suka membandingkan sesama insan, sentiasa bersyukur dengan kelebihan n kekurangan yg kita miliki,,,!!!!

4 comments.. read them below or add one

Cik SHiNJU Cik SHiNJU 29/11/10 9:45 AM
hahaha...lawak tol ar..
Kentut kuar asap itam lak eh..
Mcm bas mini kL dulu2 jek..
Unknown Unknown 29/11/10 9:55 AM
hahaha~~~
kepoweran tahap maksimum tue.....
Unknown Unknown 29/11/10 9:59 AM
gila~ kentut boleh kuar asap itam... power tu..
Unknown Unknown 29/11/10 10:14 AM
hahaha~~pak dia kentut terus "blackout",,xdak karen la..hehehe,,,gelap la....