Rokok Baru Malaysia

Kerajaan bakal memperkenalkan rokok baru yg berupaya mengurangkan "perokok tegar" dari terus membeli rokok ,ini disebabkan harga rokok yg dinaikkan secara mendadak masih belum memberi kesan kepada perokok untuk membelinya~~

Memperkenalkan ROKOK MAUT BRAND "DUNIA KATA PI, KUBOQ KATA MAI "
rokok malaysia

Rokok adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicacah. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada hujung yang lain.

Terdapat dua jenis rokok, iaitu rokok yang bertapis dan tidak bertapis. Rokok yang bertapis dibuat daripada bahan busa serabut sintetik yang berfungsi untuk menyaring nikotin.

Rokok biasanya dijual dalam bungkusan berbentuk kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah ke dalam kantung. Kebelakangan ini, bungkusan-bungkusan tersebut juga umumnya disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru-paru atau serangan jantung.

Manusia terawal di dunia yang merokok adalah suku bangsa India di Amerika. Mereka merokok untuk memuja dewa atau roh. Pada abad 16, ketika bangsa Eropah menemukan benua Amerika, sebahagian dari para penjelajah Eropah terikut untuk menghisap rokok dan kemudian membawa tembakau ke Eropah. Kemudian kebiasaan merokok mulai muncul di kalangan bangsawan Eropah. Berbeza dengan bangsa India yang merokok untuk keperluan pemujaan, orang Eropah merokok hanya untuk kesenangan semata-mata. Pada abad ke-17 para pedagang Sepanyol membawa masuk rokok ke Turki dan mulai saat itu, ia terus menular ke negara-negara Islam.

4 comments.. read them below or add one

monsterz monsterz 13/11/10 12:27 AM
takotnye tengok kotak ni
Unknown Unknown 14/11/10 6:50 AM
mira : takut ka kotak ka?? :)
Jimie SC Jimie SC 14/11/10 7:31 AM
mujurla ak da bhenti merokok..hahaha
Unknown Unknown 14/11/10 9:29 AM
skype : sama la kita~~hahaha