04 April 2012

Wanita Pulang Dari Angkasa Lepas Memeluk Islam

sunita william muslim

Sunita Williams

HEBoH di dunia maya atau internet, ramai memperkatakan, ‘Sunita Williams’ masuk Islam setelah melihat kota Mekah & Madinah dari bulan atau angkasa lepas? Benarkah?

Banyak berita melalui emai dilengkapi foto Mekah dan Madinah dari luar angkasa, ditemui. Samada benar atau tidak masih belum jelas lagi. Tetapi beginilah beritanya…

Satu: Sebuah kenyataan..

[As-salmu'alaikum!

An important message to all Muslim brothers and sisters : Sunita Williams (First Indian woman who went on a space journey few months back) accepted "ISLAM" Masha Allah, bcoz when they were on the moon, they saw towards EARTH, the entire EARTH looked dark, but 2 places on the EARTH GLITERED & looked like SPARKS (Roshni). They were shocked to see that and saw them with the help of telescope and came to know that those two places were "MAKKAH" and "MADINAH" Masya Allah !. Then they decided that after reaching to earth they'll accept "ISLAM". Thats y they reached safely following this glitering light. So be proud to a muslim and forward it to all like fire. Allah Hafiz...!

(Sebuah pesan penting untuk seluruh saudara muslim dam muslimah : Sunita Williams (Wanita Indian Pertama yang pergi ke luar angkasa untuk beberapa bulan telah kembali) menerima "ISLAM " kerana ketika mereka ke bulan, mereka melihat ke bumi, dan nampak semua wajah bumi kelihatan sangat gelap (hitam), tetapi ada 2 tempat di bumi yang bersinar dan terlihat seperti berkilauan.

Mereka kagum melihat hal itu, mereka ingin melihat lebih jelas dengan bantuan teleskop dan mengetahui bahawa kedua tempat tersebut adalah Mekah & Madinah. Mereka memutuskan setelah mereka tiba di bumi mereka akan menerima Islam. Itulah alasan kenapa mereka dapat kembali ke bumi dengan selamat, kerana mengikuti arah sinar dari tempat tersebut. Maka berbanggalah menjadi seorang muslim.]

Dua:

Sebuah postingan seorang penulis berjudul “Kesaksian Sunita Williams: Mekah dan Madinah Nampak Terang Dari Luar Angkasa”. Dilengkapi foto kota Makkah dan Madinah dari luar angkasa. Berikut kutipannya..

Ketika bahagian bumi lainnya nampak gelap, ternyata ada sebahagian kecil bumi yang nampak terang iaitu Mekah dan Madinah. Sunita William, seorang astronaut pertama India yang pada 2 Julai 2007 berada di angkasa luar, mengatakan bahawa dari atas seluruh permukaan bumi diselimuti kegelapan, namun betapa terkejutnya ketika dengan bantuan teleskop ada 2 tempat yang sangat berbeda, iaitu Mekah dan Madinah. Kedua tempat itu nampak terang dibandingkan dengan tempat-tempat lainnya dibelahan bumi. Masya Allah, Allah Maha Besar.

Tiga: Foto Kota Madinah kota Makkah

mecca & medinna

(Sebelah kiri adalah kota Madinah dan kanan adalah kota Mekah, Saudi Arabia)

Empat:

Selain itu, fenomena lain yang ditangkap adalah ketika gelombang suara dari bumi tidak mampu merembat luar angkasa, dan ternyata dapat menangkap suara Azan. Apakah ini suatu keanehan, atau merupakan suatu jalan dari Allah SWT untuk menunjukkan sudut-sudut kebenaran kepada ahli astronomi atau atronoaut itu?. Dikhabarkan setelah peristiwa ini, Sunita Williams secara spontan memeluk agama Islam. Allahu Akhbar.

Sunita Williams sendiri adalah seorang astronot kelahiran Ohio pada 19 September 1965 dari orang tua berketurunan India-Slovenia. Berkahwin dengan Michael J. William, seorang Polis Federal di Oregon, USA. Sebagai astronot pertama India, dia memegang rekod perjalanan luar angkasa untuk wanita: Berada diluar angkasa terlama (195 hari), dan berjalan di luar angkasa (29 jam, 17 minit). – Ibnuhashim.com