Info | Belajar Seo

Belajar SEO tidak dinafikan memainkan peranan penting untuk menjana trafik ke laman web yang telah kita bangunkan. Dengan teknik SEO yang betul dan tepat maka laman web anda akan berjaya bersaing dengan laman web yang lain dalam keyword atau niche yang sama.

blog popular


Apa itu SEO ?

SEO atau singkatan kepada Search Engine Optimization ialah kaedah yang digunakan oleh webmaster untuk mendapatkan kedudukan yang tinggi di dalam enjin carian internet. Setiap orang yang memiliki laman web mahukan setiap produk atau perkhidmatan yang ditawarkan mendapat perhatian umum. Jika anda ada produk yang ingin dijual di internet, SEO adalah langkah perlu bagi mempromosi produk anda kerana internet adalah medium yang paling berkesan untuk tujuan pemasaran.

Saya percaya anda sudah pun atau sedang merancang untuk memiliki website sendiri. Setiap maklumat tentang produk juga sudah ada, sekarang siapa yang akan tahu kewujudan anda? Di sinilah gunanya SEO. Tujuannya adalah untuk mengumumkan kehadiran web anda dan menjadikan laman web anda popular di internet. Enjin Carian Internet adalah kunci utama yang perlu diberikan perhatian.

Kenapa Perlu Lakukan SEO

Majoriti penguna termasuklah saya sendiri jika melakukan carian di Google atau Yahoo, kebanyakan mereka hanya akan melihat atau klik pada keputusan carian di page pertama sahaja. Jadi jika laman web kita berada di page pertama enjin carian maka, kebarangkalian untuk mendapatkan trafik tinggi adalah amat besar. Jika trafik yang banyak masuk ke laman web kita, barulah laman web kita semakin popular dan sering dikunjungi.

Susah juga belajar Seo

5 comments.. read them below or add one

nur nur 20/7/12 5:49 PM
TQ info.. memang tak pandai la dgn SEO bagai ni..
Geng Borak Geng Borak 11/11/12 7:53 AM
saya pun masih belajar dengan SEO.. hehhee
Unknown Unknown 11/11/12 11:37 AM
kid dah otai kot....mai cedok ilm ckit
Syarwani Syarwani 16/11/12 10:48 AM
Seo itu nafas yang memberi kehidupan ke blog, tanpa seo, blog terasa mati, hehe..
Nice info gan,,
Dapah blog Dapah blog 25/11/12 9:59 AM
Thanks infonya, bermanfaat sekali.

Follow back blog ane ya sob.

Salam sukses selalu...