Naskhah Al-Quran Terpelihara Di Gilis Bulldozer Zionis Israel

al-quran di gilis bulldozer
Penduduk menunjukkan Al-Quran yang masih lagi berada di dalam keadaan yang baik.


Subhanallah....
Zionis Israel jahanam datang lagi untuk merobohkan Masjid seawal pagi sewaktu penduduk setempat hendak menunaikan solat subuh. Satu keajaiban berlaku ketika misi merobohkan Masjid Al-Mafqara oleh tentera Israel di Hebron Selasa, 4 Desember 2012.
 
Saksi berkata,  pasukan Israel beserta Bulldozer dan peralatan berat menyerang desa tersebut ketika subuh dan secara paksa mengusir semua orang yang berada di dalam masjid tersebut ketika mereka bersiap -siap  untuk menunaikan solat subuh.

Sebelum ini juga terdapat kisah keajaiban sewaktu perperangan Gaza yang di ceritakan oleh Al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari lepas 
Halnya, dalam penghancuran Masjid itu, terdapat sebuah Kitab Suci Al-Quran yang ditemukan dalam keadaan baik bahkan langsung tidak rosak dan tidak hancur.
Padahal, semua benda lain telah pun menjadi lumat, inilah bukti kekuasaan Allah S.W.T.


Seorang lelaki Palestin memegang Al-Qur’an yang terselamat sewaktu ia berjalan melihat kehancuran sebuah masjid yang dihancurkan oleh pasukan Israel di desa al-Mufaqara pada 04 Desember 2012. (Photo: PressTV)

Ketika terjadinya penghancuran Masjid, para penduduk Palestin di wilayah itu cuba mempertahankannya. Teriakan takbir bergema dimana-mana dari anak-anak kecil, orang muda, mahupun orang tua.
Masjid ini sebelumnya pertama kali dihancurkan pada tahun 2011. Israel sendiri sudah mengeluarkan perintah merobohkan pada tahun 2003.
Radio Israel mengatakan masjid itu dibina tanpa izin. Namun, warga al-Mafqara mengatakan penghancuran tersebut merupakan sebahagian dari rencana Israel yang lebih besar untuk memperluas penempatan Yahudi di wilayah Palestin yang diduduki.
Pada bulan Jun tahun ini, penduduk desa dan aktivitis antarabangsa mencuba untuk membina semula masjid ini, tetapi dihalang oleh pasukan tentera Israel.
Pemerintah Israel akan membuat zon latihan tentera di wilayah ini bersama dengan tujuh wilayah lainnya.

sumber : http://taotauajer.blogspot.com


1 comment... add one now

Denaihati Denaihati 10/4/13 2:29 PM
Allahuakbar. semoga peristiwa ini jadi iktibar buat zionis yang amat kejam dan dilakhnat Allah.